- Ouder peutergym (1 tot 4 jaar)
- Peuter kleutergym (4 tot 6 jaar)
- Recreatief turnen (5,5 jaar en ouder)
- Wedstrijd turnen (7 jaar en ouder)
- Aerobics / Zumba (voor volwassenen)
- 55+ gym (gym zonder toestellen)

Ouder peutergym (1 tot 4 jaar) in sporthal De Zaert
Dreumesen en peuters kunnen samen met hun vader, moeder, grootouder of oppas een uur onder begeleiding van een docent sporten. De les richt zich op klimmen, kleuteren, rollen, springen, balanceren en schommelen. Maar ook samen bewegen op muziek en spelletjes spelen maken iedere les tot een feest voor kind en begeleider.
De peuter krijgen spelenderwijs wisselende toestelsituaties aangeboden, waardoor kinderen geprikkeld worden om te bewegen. Samen bewegen zorgt voor een fijn contact en de kinderen doen veel succes ervaringen op wat zorgt voor zelfvertrouwen.
Een dreumes moet goed kunnen lopen om deel te kunnen nemen aan de gym. Heeft u ook nog een baby, deze kan gewoon mee. Uw kleine kan aan de zijkant van de zaal in de kinderwagen staan of lekker liggen op een boxkleed.

Peuter kleutergym (3,5 tot 6 jaar) in sporthal Bernrode
Peuters vanaf 3,5 jaar kunnen samen met anderen kinderen gedurende een uur uitleven in het bewegen. De lessen richten zich op de algemene motorische en zintuiglijke ontwikkeling van het  kind en is een basis voor alle andere sporten.
Gedurende een les komen de basisvormen van bewegen aan de orde. U moet dan denken aan gooien/mikken, vangen, trappen, rollen, duikelen en balanceren, dus een gevarieerd aanbod. Iedere week is het voor de kinderen weer een verrassing wat er opgebouwd staat in de zaal!

Recreatief turnen (5,5 jaar +) in sporthal Bernrode
Vanaf deze leeftijd wordt er steeds meer aandacht besteed aan het toestel turnen: lange mat, airtumbling, evenwichtsbalk, brug ongelijke liggers, rekstok, mini trampoline en plankoline kast springen. Maar ook wordt er nog met regelmaat geklommen in het wandrek of hangen de touwen of ringen uit! De les wordt altijd gestart met een warming up. Hierbij moet u denken aan loopvormen van bewegen, oefeningen of een tikspel. Tijdens de les wordt er gericht aandacht besteed aan de turnoefenstof. Afhankelijk van het niveau van de groep/ kind worden basisoefeningen via een methodische opbouw uitgebouwd. Zo kan bijvoorbeeld een koprol op latere leeftijd uitgebouwd worden tot een salto! De les wordt afgesloten met een gezamenlijke (spel) activiteit.

Wedstrijd turnen in sporthal Bernrode
Valt het kind op door lenigheid, kracht en een goede coördinatie, dan kan het kind geselecteerd worden voor de wedstrijdgroep. Zij krijgen extra les en wanneer ze oud genoeg zijn nemen ze deel aan regionale wedstrijden.
Turnsters die trainen bij de wedstrijdgroep worden op een hoger niveau uitgedaagd en zwaarder belast. Zij trainen voornamelijk op de 4 Olympische turntoestellen (sprong, brug ongelijke liggers, balk en vloer) en alle leeftijden zitten bij elkaar in de groep. Omdat zij 2 of 3 keer per week met elkaar trainen is dit een zeer hechte groep.

Aerobics / Zumba in Cultureel Centrum Servaes
Bij aerobics beweeg je je actief op muziek. Kracht, flexibiliteit, coördinatie en tact worden getraind. Centraal staat het plezier om met een groep oefeningen op muziek uit te voeren. Door regelmatig groepslessen te volgen wordt je conditie verbeterd. De spieren worden sterker en de longinhoud wordt vergroot. Aerobics is een methode voor conditietraining die actief, uitdagend en plezierig is.

Zumba is een fitness workout met danspassen op Latijns-Amerikaanse muziek. Het gaat niet om ingewikkelde danspasjes en iedereen kan er dus aan meedoen. De aanstekelijke salsa, merengue, flamenco en zelfs hip hop muziek zorgen ervoor dat het elke les weer een feest is. U wordt er niet alleen vrolijk van, Zumba kan u ook helpen gewicht te verliezen. Tijdens een Zumba les worden er veel calorieën verbrand.

55+ gym (gym zonder toestellen) in sporthal Bernrode
De nadruk bij deze lessen ligt op het bewegen in het algemeen. Deze groep bestaat uit oudere leden. Er wordt op een prettige manier aandacht besteed aan de algemene conditie, houding, kracht en lenigheid. Het 1e deel van de les bestaat uit loopvormen en in het 2e deel staan grondvormen van bewegen centraal. Het laatste deel wordt er een (bal)spel gedaan.
Het gezelligheidselement ontbreekt daarbij zeker niet. Iedere eerste dinsdag van de maand wordt er na afloop koffie gedronken.